Spelet utan mål | The game without a goal

Spelet utan mål.
GIBCA-extended, Olika platser, Göteborg, SE


Interaktivt ljud-konstverk där beskrivningar av fotografier blandas med fältinspelningar och musikstycken.

Du lämnar det balanserade, organiserade och låter ljudet förflytta och återformulera relationen till det kollektiva minnet. Frågor kring tid och rum uppstår, det som varit blandas med det som är. Ett konstverk baserat kring olika platser (i Göteborg), där soniska upplevelser ställer frågor kring vår relation till tid och rum. Narrativ skapas med hjälp av att besökaren förflyttar sig mellan olika platser i stadsrummet. Baserat på omformulering av platsen, där tid upplevelser och möten blandas distorderas perspektivet. I förflyttandet av gränser för att uppleva det omöjliga går besökaren bokstavligt från att vara en upplevelse till att bli en uppgörelse. Med utgångspunkt i Dérive och Psychogeography följs spår där besökaren med hjälp av (sin) mobiltelefon via en audio-walk förflyttar sig fritt i staden. På så sätt blandas det som varit med det som är, stadens olika rum och platser förflyttas med enkelhet och kan återberättas sida vid sida.

-------------------------------------------------------------------------------------------

The game without a goal. GIBCA-extended, Various locations, Gothenburg, SE Interactive audio artwork where descriptions of photographs are mixed with field recordings and pieces of music.

Leave the balanced, organized and let the sound move and reformulate the relationship to the collective memory. Questions about time and space arise, what has been is mixed with what is. An interactive artwork where movment creates sonic experiences who ask questions about our relationship to time and space. Narratives are created when the the visitor moving within the urban space. There is a reformulation of the place, where time, experiences and meetings are mixed, the perspective becomes distorted. To experience the impossible, the visitor literally goes from being an experience to move boundaries. Based in Dérive and Psychogeography, the visitor becomes an explorer whom freely moves around in the city with the help of (their) mobile phone via an twisted audio-walk. In this way, what has been is mixed with what is, the city’s various rooms and places are moved with ease and can be retold side by side to an photo from the artist’s archive.